Stimati locatari,
In urma numarului ridicat de sesizari cu privire la costurile de intretinere majorate aferente lunii noiembrie 2022, dorim sa aducem urmatoarele clarificari.
Fondul de rulment
Conform prevederilor legale (legea 196/2018, art 72) si in conformitate cu decizia Adunarii Generale reconvocate din 04.10.2022, valoarea acestui fond a fost majorata pentru fiecare apartament in parte la valoarea celei mai mari intretineri din ultimele 12 luni anterioare sedintei AG. Achitarea sumelor datorate se face intr-o singura transa si se incaseaza inaintea celorlalte debite.
Fondul de reparatii
Conform prevederilor legale (legea 196/2018, art 70) si in conformitate cu decizia Adunarii Generale reconvocate din 04.10.2022, valoarea acestui fond a fost majorata la suma de 11 lei/luna, calculat pe cota parte indiviza.
Urmatoarele 2 componente ale intretinerii sunt direct dependente de numarul de persoane declarate la Asociatie, indiferent de suprafata sau cota parte a fiecarui apartament.
Energia electrica parti comune
Asociatia de proprietari are ca unic furnizor de energie electrica compania ENEL SA. Deoarece consumul lunar realizat de Asociatie este unul foarte mare (peste 90 Mwh), pretul la care suntem facturati este de 1.84 lei/KWh (TVA inclus), ceea ce duce la valori foarte mari ale facturilor. Aceste facturi, care sunt pentru fiecare bloc si punct de consum din cartier (pompele de ridicare a presiunii apei, pompe pentru apele pluviale si cele menajere, iluminat stradal, lifturi, etc) se impart la numarul de persoane declarate pe listele de intretinere. Cu cat numarul celor ce locuiesc intr-un apartament este mai mare in mod real, dar declarat sunt mai putine persoane, cu atat mai mult creste costul/persoana.
Gunoi menajer
Conform ultimei notificari primite din partea unicului operator de salubritate autorizat pe teritoriul comunei Chiajna, Blue Planet Services SRL, incepand cu luna noiembrie 2022 gunoiul menajer se va achita catre operator la un pret de 590.92 lei/tona fara TVA, fiind tarifati pe cantitatea ridicata. Anterior acestei date, Asociatia a platit catre acest operator ridicarea gunoiului menajer cu un pret fix/persoana, indiferent de volumul ridicat.
Si acest cost, ca cel pentru energia electrica parti comune, este direct influentat de numarul de persoane.
In ceea ce priveste afisarea facturilor emise de toti furnizorii (Enel, Apa Nova, Blue Planet Services, Militari R-Asociatie s.a.), deoarece volumul acestora este foarte mare (atat ca si numar, cat si ca spatiu de stocare ), pana la sfarsitul lunii aprilie 2023 incercam sa gasim o solutie convenabila prin care sa puteti consulta aceste facturi. Pentru inceput se va afisa in contul online, incepand cu intretinerea lunii decembrie 2023, un tabel cu toate facturile ce au fost achitate din fondul de rulment in decembrie 2023.
Documente:
- Legea 196/2018
- Notificare Blue Planet SRL si anexa
Multumim!
Bună ziua! As dori să știu și eu cum de sa putut dubla prețul gunoiului menajer într-o lună? Și nu credeți că era cazul să fim întrebați și noi că proprietari?
Buna ziua!
Aveti explicatiile in articol. Proprietarii nu pot decide pretul la care ne tarifeaza un furnizor de servicii, mai ales cand este unicul cu autorizatie pe teritoriul localitatii.
Daca e singurul pe piata inseamna ca poate stabili ce pret vrea el? Exista facturi care sa arate cantitatea de deseu ridicata? Unde se cantareste acest gunoi? Cine verifica exactitatea datelor, daca o masina cantareste atat cat spun ei?
Bună ziua,
Fondul de rulment este lunar?
Mulțumesc!
Fondul de rulment este anual.
Bună ziua!
Ce face asociația pentru a ne ajuta să scădem valoarea cheltuielilor?
1.Aveti in vedere trecerea la alti furnizori, in special la electricitate? Hidroelectrica are oferte speciale pentru asociatiile de locatari.
2.Cum se poate factura un pret pe tona avand in vedere ca singurul control al cantitatii este cel facut de catre furnizor?
Buna ziua.
1. Oferta Hidroelectrica se adreseaza persoanelor juridice cu un consum anual de maxim 100.000Kwh. Asociatia noastra consuma lunar peste 100.000 Kwh (facturile lunii decembrie 2022 releva un consum de 158MWh). In comparatorul ANRE primii 3 “mai ieftini” furnizori au alte conditii dezavantajoase (termen de plata mai mic decat la Enel, facturare in avans a consumului estimat integral si apoi refacturare s.a.).
Intr-adevar, Asociatiile de proprietari se pot incadra la consumatori casnici, dar asta se aplica in general asociatiilor mici, cu consumuri lunare determinate de 1-2 lifturi, iluminat pe holul blocului….si cam atat. Asociatia noastra este un consumator foarte mare.
2. Formula de calcul a cantitatii de deseuri menajere este in anexa atasata acestei postari. Iar din calcule reiese ca, pana in prezent, factura este calculata corect. De mentionat ca platim exclusiv deseurile menajere din cele 79 pubele dedicate acestui tip de gunoi. Restul de pubele (un numar mult mai mare) ce contin preponderent materiale reciclabile (si menajer ca deh…civilizatia se face in timp) sunt ridicate gratuit si duse la statia de sortare. Prin urmare am putea spune ca o parte din costuri sunt reduse. Se mai pot reduce din costuri prin colectare selectiva mult mai buna. Insa putem sa scadem costul pe persoana prin declararea tuturor la intretinere, nu pe sarite.
În altă ordine de idei, asociația se mulțumește cu simplul fapt că nu se poate determina clar numărul real de locatari? Cum se posibil așa ceva?
Conform prevederilor legale, numarul de persoane de pe lista de intretinere se stabileste in functie de declaratia pe proprie raspundere a proprietarului. Aceasta este una din variante. A doua varianta este prin sesizarea Comitetului executiv, in scris, de catre vecinii de palier/bloc/scara (o declaratie pe proprie raspundere) prin care sa se mentioneze care este realitatea din teren. In acest caz, CEx, conform atributiilor legale, poate cere administratorului sa modifice numarul de persoane de pe lista de intretinere.
Daca sunteti singurul care va implicati, fara sprijinul celorlalti locatari…puteti reclama la politie doar ca acolo stau persoane nedeclarate. Acestea sunt singurele variante. Asociatia NU poate intra cu forta in casa sa verifice cati locuiesc (stiti, acea notificare cu 5 zile inainte de interventie…) si, in lipsa altor prevederi legale care sa-i confere alte drepturi, nu poate actiona singura. Pana la urma, din Asociatie facem parte toti locatarii, nu doar cei alesi de noi.
Bună ziua, de ce suntem singurii în tot cartierul unde iluminatul public se aprinde primul cand este foarte multa lumina afara si se stinge ultimul?
Pentru acel senzor de lumina montat jos la întuneric ?? Avem plan de făcut la consum?
Nu se poate muta mai sus pe stâlp?
Un program de liniște afișat vizibil la locul de joaca ( parculet) se poate pune? Sau suntem buni doar sa plătim pentru bănci,coșuri de gunoi și topogane?
Buna ziua,
Senzorul de lumina este montat corect. Iluminatul stradal reprezinta un procent foarte mic din totalul de energie electrica consumata lunar, fiind folosite becuri led.
Programul de liniste este cel prevazut in legislatia in vigoare (lega 61/1991). Faptul ca nu este afisata nu ii exonereaza pe tutorii/parintii copiilor de la obligatia respectarii ei.
1. De ce este Enel furnizor unic ?
Hidroelectrica are prețul de 1,21 lei/kw, iar dumneavoastră din comoditate, acceptati un preț cu 50% mai mare;
2. Cine cântărește deșeurile ridicate de la asociație și cine participa din partea asociației la cântărirea lor ?
3. La blocurile vecinilor Asociației MRA 13, adică blocurile Avangard, asociatia lor colectează sticlele de plastic în recipiente speciale.
La noi nu se poate?
Ce ați întreprins pentru o colectare selectiva, care are un preț mult mai mic ?
În baza cărui plan de reparații a aprobat Adunarea generala Fondul de reparații de 11 lei/luna ?
În holul de acces în blocul meu sunt gauri de cel puțin 2 ani !
Becurile de la iluminatul exterior sunt dotate cu senzori excepționali, adica luminează și toată ziua, dacă nu este soare.
Acestea sunt semnale de buni gospodari, pe care nu ii interesează decât salariul și profitul !
Buna ziua.
1. Oferta Hidroelectrica se adreseaza persoanelor juridice cu un consum anual de maxim 100.000Kwh. Asociatia noastra consuma lunar peste 100.000 Kwh (facturile lunii decembrie 2022 releva un consum de 158MWh). In comparatorul ANRE primii 3 “mai ieftini” furnizori au alte conditii dezavantajoase (termen de plata mai mic decat la Enel, facturare in avans a consumului estimat integral si apoi refacturare s.a.).
2. Nu cantareste nimeni de la Asociatie cantitatea de deseuri (nu exista cantar de o asemenea marime pentru a verifica pubelele/masinile de gunoi). In schimb putem determina matematic cat de corect suntem facturati. Avem (pe luna decembrie 2022) 486 tone gunoi (si putem fi cinstiti, furnizorul NU ridica si gunoiul de langa pubele, ca e prea mult). Impartim la 24 zile in care a fost ridicat gunoiul si impartim la 79 de pubele de gunoi menajer existente. Reies aproximativ 256kg de deseuri/pubela. O pubela are o capacitate de 1100 litri sau 510kg. Dupa oricare calcul reiese ca s-a facturat o cantitate corecta de deseuri.
3. Colectarea selectiva se poate face daca exista vointa din partea locatarilor. La majoritatea blocurilor au fost schimbate spatiile de depozitare, fiind separate pe tipuri de deseu. Nu va retine absolut nimeni sa nu aruncati fiecare deseu acolo unde ii este locul. Fiti dumneavoastra un exemplu pentru cei din jur si sigur va vor urma, ajungand pana in acel punct in care NU vom mai avea contaminare de deseuri (menajer la plastic sau hartie) si vom putea scadea costurile si mai mult. Dupa cum vedeti la pct 2, am mentionat doar 79 de pubele facturate. Asociatia are un numar mult mai mare de pubele pentru deseuri reciclabile pentru care nu suntem facturati (se ocupa societatea de salubritate de sortare). Prin urmare sunt totusi pasi facuti spre reducerea de costuri, contrar celor afirmate de dvs.
Celelalte probleme expuse au fost clarificate la sedinta Adunarii Generale si nu vor primi raspuns pe site, nefiind direct legate de aceasta postare.
Defectiunile aparute pe spatiul comun se reclama Administratorului.
Buna ziua! Puteti sa ma lamuriti ce reprezinta acea suma colectata lunar pentru “Prestari servicii”? Si pe ce se duc acei bani stransi? Multumesc!
Sectiunea “Prestari servicii ” face referire la contractul firmei de administrare (curatenie, contabilitate, reparatii instalatii apa si electrice de pe spatiul comun, incasare intretinere s.a.) – sunt detaliate in contractul pe care-l regasiti pe site.
1. “Reparatii instalatii apa si electrice de pe spatiul comun”!? Nu pentru asta este fondul de reparatii? Acum vad ca au aparut niste cheltuieli pe beneficiar? Astea ce mai reprezinta? Ati pus in aplicatie cate un semn de intrebare in dreptul fiecarei descrieri pentru ca omul sa vada ce reprezinta fiecare..dar nu functioneaza deloc..poate remediati si problema asta.
2. Spuneti ca pubela de gunoi are 510 kg. Poate are plina cu apa, dar omul arunca diverse chestii care cred ca nu ajung ca greutate la cele 510kg. Cum putem sti ca suntem facturati corect daca nimeni nu cantareste cantitatea de gunoi ridicat? Multumesc!
1. Fondul de reparatii este pentru plata materialelor necesare, firma de administrare asigura personalul abilitat sa faca astfel de lucrari.
2. Cheltuielile pe beneficiar reprezinta comisionul platit de Asociatie catre banca pentru fiecare incasare a intretinerii prin ordin de plata. Aceste comisioane se suporta de cine le genereaza.
3. Explicatiile din spatele acelor semne au fost afisate acum sub o alta forma.
4. Capacitatea pubelelor este de 510kg conform producatorului (kg nu sunt calculate la densitatea apei). Conform anexei din acest articol, ar reiesi aprox 123kg/pubela. Asociatia are 169 pubele. In cele mai multe zile pubelele sunt mai mult decat pline, sunt gunoaie inclusiv in jurul ghenelor amenajate. Din toate astea reiese clar ca se ridica o cantitate de gunoi cu mult peste aceasta valoare. Toate aceste formule sunt bazate pe niste experimente de cantarire si verificare a compozitiei facute de prestatorii de salubritate. Este imposibil sa stea cineva din Asociatie sa cantareasca zilnic aceste pubele sau sa mearga la groapa de gunoi din Vidra, sa verifice modalitatea de cantarire a masinilor.
Cum se face ca blocul 2 ilie petre intr-o garsoniera in care sunt niste Ukrainieni 3-4 la numar la intretinere sunt 0 persoane declarate, si nu doar ei sunt multi in bloc asa nimeni nu verifica si nu se face nimic… Doar se taxeaza…
Conform prevederilor legale, numarul de persoane de pe lista de intretinere se stabileste in functie de declaratia pe proprie raspundere a proprietarului. Aceasta este una din variante. A doua varianta este prin sesizarea Comitetului executiv, in scris, de catre vecinii de palier/bloc/scara (o declaratie pe proprie raspundere) prin care sa se mentioneze care este realitatea din teren. In acest caz, CEx, conform atributiilor legale, poate cere administratorului sa modifice numarul de persoane de pe lista de intretinere.
Daca sunteti singurul care va implicati, fara sprijinul celorlalti locatari…puteti reclama la politie doar ca acolo stau persoane nedeclarate. Acestea sunt singurele variante. Asociatia NU poate intra cu forta in casa sa verifice cati locuiesc (stiti, acea notificare cu 5 zile inainte de interventie…) si, in lipsa altor prevederi legale care sa-i confere alte drepturi, nu poate actiona singura. Pana la urma, din Asociatie facem parte toti locatarii, nu doar cei alesi de noi.
Calculul functie de numarul de pubele nu este relevant.
Daca impartim suma de 27,23 lei pentru o persoana la pretul de 697,2856 lei per tona de gunoi, rezulta 39 kg de persoana pe luna, adica 1,3 kg pe zi.
Nu vi se pare cam mult. De unde sa produca un om atatea deseuri intr-o zi.
Referitor la pretul curentului electric de 1,84 lei pentru un kilovat, problema este in studiu!
Da, cantitatea care rezulta este mare.
Media de gunoi anuala de un roman este de 261kg – asta spune o statistica nationala valabila in 2018.
Un bucurestean (asimilat locuitorilor la bloc) arunca anual aproximativ 318kg/locuitor – valabila in 2014.
Pentru acestu lucru exista o singura explicatie: avem fantome ce produc gunoi, iar noi il platim.
Solutia: fiecare locatar sa faca declaratie scrisa cu numarul real de persoane ce locuiesc in apartamentele unde sunt astfel de probleme. Un teanc de astfel de declaratii poate rezolva aceste costuri. Alta solutie legala noi nu vedem. Daca dvs aveti alte propuneri conforme cu legea, le puteti propune si vor fi luate in considerare.
Bună ziua,
Declarația aceasta se poate trimite si online sau trebuie sa vin fizic cu hârtia la administratie? Rezervelor 56, bloc 2, ap 207 sunt 0 persoane declarate dar stau cel puțin 5 persoane. Am tot sperat ca se vor declara singuri, ca poate n-au știut ca trebuie sa facă acest lucru, dar vad ca în continuare sunt 5. Și noi plătim gunoiul lor… În condițiile în care eu reciclez dozele de aluminiu și ambalajele de cosmetice/curățenie…
O alta observație mai am legat de gunoi: ghenele construite pe Rezervelor 56 au întrarea mica, gunoiul nu ajunge în toate pubelele, ceea ce duce la supraîncărcarea unora sau chiar aruncarea sacilor de gunoi pe lângă ghena. Se poate largi cumva întrarea? Sau făcute doua “ferestre” astfel incat sa existe acces la toate pubelele…
Declaratia o puteti depune fizic, prin curier/posta sau pe email, insa obligatoriu semnat (document pdf). Pentru trimitere pe mail expediati declaratia catre adresa site-ului avand la subiect textul “Declarare vecini”.
Declaratiile se dau in anumite situatii prevazute in dispozitiile actelor normative in vigoare.
Solutiile ar putea fi urmatoarele
1. Intrarea in functiune a Cartii de imobil;
2. Efectuarea de actiuni comune ale Asociatiei cu Postul de Politie Chiajna pentru identificarea persoanelor care locuiesc ilegal;
3. Spiritul civic al locatarilor, care ar trebui sa functioneze, in sensul ca toti locatarii sa informeze conducerea asociatiei despre existenta persoanelor neinscrise la intretinere.
Pentru a fi adus la indeplinire aceasta propunere, este obligatoriu ca doamna presedinte sa isi stabileasca program de Audienta si sa dispuna administratorului sa amplaseze la intrarea in sediul punctului de lucru o Cutie postala, destinata corespondentei adresata domniei sale, comitetului executiv si cenzorilor !
4. Aprobarea in regim de urgenta a Regulamentului privind repartizarea cheltuielilor, prevazut la art. 82 alin.3 din Legea nr.196 din 2018 cu completarile si modificarile ulterioare.
Trebuie analizata prevederea referitoare la introducerea la intretinere a persoanelor care locuiesc in condominiu, mai mult de 15 zile. In prezent daca 2 sau mai multe persoane din acelasi apartament locuiesc mai putin de 15 zile, la intretinere nu este trecuta nici-o persoana. Corect ar fi, daca cei 2 sau mai multi, locuiesc cumulat minim 15 zile sau multiplu de 15 zile, sa fie trecute la intretinere 1 sau 2 persoane !
Bună seara.
Am observat că sunt mai multe persoane nemulțumite de costul ridicat al deșeurilor menajere iar cei din administrația asociației ne dau cu ,,pleavă în ochi” aducând tot felul de argumente nefondate cum ar fi:
1. Media de gunoi anuala de un roman este de 261kg – asta spune o statistica națională valabila in 2018. Un bucureștean (asimilat locuitorilor la bloc) arunca anual aproximativ 318kg/locuitor – valabila in 2014.
Pentru acest lucru exista o singura explicație: avem fantome ce produc gunoi, iar noi îl plătim.
2. Soluția: fiecare locatar sa facă declarație scrisa cu numărul real de persoane ce locuiesc in apartamentele unde sunt astfel de probleme. Un teanc de astfel de declarații poate rezolva aceste costuri. Alta soluție legala noi nu vedem. Daca dvs. aveți alte propuneri conforme cu legea, le puteți propune si vor fi luate in considerare.
La o simpla căutare pe net am găsit următoarea explicație:
O persoană din Uniunea Europeană a produs, în medie, o cantitate de 505 kilograme de deşeuri municipale în 2020, cea mai scăzută cantitate fiind înregistrată de România, cu 287 kilograme/cap de locuitor, arată datele publicate luni de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
Așa cum precizează și domnul Sima Marian, în data de 05.02.2023, daca împărțim suma de 27,23 lei pentru o persoana la prețul de 697,2856 lei per tona de gunoi, rezulta 39 kg de persoana pe luna, adică 1,3 kg pe zi. Și dacă înmulțim cu 365 zile cât are un an rezultă 475 kilograme/cap de locuitor, adică aproape dublu față de cifrele date de Oficiul European de Statistică. De ce oare?
În data de 25.04.2017 Comitetul Executiv al Asociației de Proprietari din Militari-R Asociatie a avut o ședință cu următoarea ordine de zi:
1. Hotărârea privind exceptarea de la plata cheltuielilor pe număr de persoane a copiilor de pana la 3 ani, ca urmare a alineatului 2, introdus conform legii 67 / 2017, in art. 47 din legea 230/ 2007.
2. Obligativitatea montării unui apometru si transmiterea indexului lunar, pentru deținătorii
spațiilor comerciale, in caz contrar suportând cheltuielile pe număr de persoane pentru 5 persoane / spațiu.
Comitetul Executiv a hotărât următoarele:
1. Neexceptarea de la plata cheltuielilor pe număr de persoane a copiilor cu vârsta de până la 3
ani, rămânând in vigoare decizia anterioara a comitetului executiv din data de 12.03.2015 – “Copii se declara la întreținere începând cu vârsta de 3 luni in toate asociațiile afiliate la Asociația de Proprietari Militari – R Asociație
2. Obligativitatea montării unui apometru si transmiterea indexului lunar, pentru deținătorii
spațiilor comerciale, in caz contrar vor suporta cheltuielile unui număr de 5 persoane/ spațiu.
Hotărârea Comitetul Executiv intra in vigoare din data de 01.06.2017.
Nu vă supărați oameni buni, dar ce se respectă din această hotărâre de către administrație bineînțeles? Doar primul punct. Așa cum se vede și mai sus în comentarii și răspunsuri suntem îndrumați să declarăm, noi ceilalți, numărul de persoane de la apartamentele vecine???? Dar la punctul numărul doi legat de spațiile comerciale existente la demisolul tuturor blocurilor sau aproape la toate, nu fac referire.
Aceste spații comerciale sunt favorizate voit de conducerea asociației, plătind, conform listelor de întreținere doar pentru o persoană toate utilitățile: gunoi, curent electric, apa, etc.
De ce Mega Image, de la blocul 1 str. Tineretului 85, din luna iunie 2022 și până în luna martie 2023 a plătit cheltuieli pe nr. de persoane (1 persoană) atât la apă cât și la gunoi. În fiecare dimineață când vine mașina de gunoi ridică minim două pubele de 120 litri pline de gunoi, în alte zile chiar și mai multe. Și nu este vorba doar de Mega, la blocul 1 sunt 9 spații comerciale dar se pare că funcționează doar șase. Vă dați seama câte spații comerciale ținem în spate. Sunt familii în bloc care au declarate la întreținere trei persoane și plătesc aproape 80 lei la gunoi iar un spațiu comercial plătește 27,50 lei. Vi se pare corect? Aici este soluția domnilor din administrație. Eliminați aceste ,,fantome” și vom plăti mai puțin. Eu fac referire strict la blocul 1 din Tineretului 85, dar cred că aceste situații există și la celelalte blocuri.
Ne recomandați colectarea selectivă a deșeurilor, dar la Tineretului 85 nu există pubele pentru așa ceva cum putem realiza acest lucru?
Bună ziua.
Am trimis către dumneavoastră mai multe mesaje la care nu ați binevoit să răspundeți sau răspundeți preferențial doar la unele.
Conform legii 196 din 2018, la art. 57, președintele asociației de proprietari are și următoarea atribuție:
e) răspunde în scris la sesizările și contestațiile scrise ale proprietarilor din condominiu în termen de maximum 10 zile de la primirea acestora.
De ce nu răspundeți mesajelor transmise de către proprietari, trebuie să facem adresă către autoritățile administrației publice locale pentru a primi răspuns, sau ce soluție ne propuneți?
Pentru a putea vedea cheltuielile suportate de asociație ați făcut următoarea precizare:
,,In ceea ce priveste afisarea facturilor emise de toti furnizorii (Enel, Apa Nova, Blue Planet Services, Militari R-Asociatie s.a.), deoarece volumul acestora este foarte mare (atat ca si numar, cat si ca spatiu de stocare ), pana la sfarsitul lunii aprilie 2023 incercam sa gasim o solutie convenabila prin care sa puteti consulta aceste facturi. Pentru inceput se va afisa in contul online, incepand cu intretinerea lunii decembrie 2023, un tabel cu toate facturile ce au fost achitate din fondul de rulment in decembrie 2023”. Nu ați făcut nimic, nu se mai vede nici acel tabel la care faceți referire.
Ce ați făcut cu restanțierii, despre care spuneți că facturile au fost achitate din fondul de rulment in decembrie, și aici mă refer la spațiile comerciale care au adunat restanțe de 20 de ori sau chiar mai mari decât valoarea unei întrețineri lunare.
Exemplu Tineretului 85, bl.1
– S5 are cota de contribuție de 3176,70 lei, penalități în valoare de 1603,09 lei și un total restanță de 4779,79 lei. (întreținere lunară 185,74);
– S8 are cota de contribuție de 3836,52 lei, penalități în valoare de 2475,28 lei, fond rulment 25,22 și un total restanță de 6337,02 lei. (întreținere lunară 161,36)
Conform legii 196 din 2018, art. 78
(1) Administratorul este obligat să notifice, în scris, proprietarul care are plăți restante la cheltuielile comune ale imobilului asupra datoriilor și să înștiințeze președintele și comitetul executiv al asociației de proprietari despre restanțe.
(2) Asociația de proprietari, prin președinte, are dreptul de a acționa în instanță proprietarul care se face vinovat de neplata cotelor de contribuție la cheltuielile asociației mai mult de 60 de zile de la termenul scadent, respectiv 90 zile de la afișarea listei, informând membrii asociației prin afișare la avizier.
Ne luați bani lunar pentru administrare financiar-contabila, casierie, curățenie, administrare tehnica, etc., dar ce faceți dumneavoastră propriu-zis pentru înlăturarea acestor situații?
Ne-ați informat din acest punct de vedere???? Nu. De ce sunt încălcate flagrant prevederile legale în vigoare, inclusiv cele scrise de dumneavoastră în documentul redactat la ședința din data de 17.01.2013.
Și de această dată aștept un răspuns din partea dumneavoastră, în termen, dacă nu voi înainta o solicitare către autoritățile administrației publice locale pentru a primi răspuns.
Vă mulțumesc.